Модель електронних послуг «в один клік» без черг та хабарів

Модель електронних послуг «в один клік» без черг та хабарів

Указ Президента України «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг» має на меті усунути паперову бюрократію.

«Сьогодні в Україні існує понад 350 державних реєстрів, більшість з яких функціонують абсолютно неефективно та непрозоро. Це є головною причиною виникнення рейдерства, корупції та інших схем при наданні різноманітних державних послуг, наприклад у будівельній чи земельній сферах», − сказав радник Президента України Михайло Федоров. Як зазначає радник, аудит державних реєстрів та їх подальша систематизація, поширення уніфікованого ідентифікатора фізичної особи для об’єднання даних з різних реєстрів та запровадження електронної взаємодії створить комфортні умови для громадян, усуваючи потребу вимагати від них одну й ту саму інформацію та різноманітні довідки. Процедура забезпечення державних послуг буде значно спрощена.

Федоров додає, що пріоритетним завданням наразі є досягти нульового рівня корупції у сфері надання державних послуг. З цією метою заплановано переведення 90% усіх державних послуг в онлайн-режим до 2024 року, зменшуючи, таким чином, взаємодію громадян та бізнесу з державними установами.


 «Прозора та надійна робота держреєстрів буде запорукою безпечного розвитку бізнесу та ефективного управління країною в цілому».

Радник Президента


Указ Президента передбачає запуск єдиного веб-порталу державних електронних послуг, який дозволяє громадянам мати доступ до інформації стосовно себе в державних реєстрах (наприклад, про транспорт, податки, землю, майно та доходи) та отримати пріоритетні електронні послуги через особистий електронний кабінет.

Раніше повідомлялося, що одним з головних напрямків нової політики уряду є зменшення корупції у сфері надання адміністративних послуг. За словами радника Президента, через корупцію в цій галузі мільярди гривень щорічно «спливають» з кишень українців. Тому до кінця 2019 року український уряд планує запустити понад 200 пріоритетних електронних сервісів відповідно до теперішньої концепції «Держава у смартфоні»  – нового інструменту взаємодії громадян та чиновників, який допомагає в один клік отримати доступ до інформації про останні законодавчі зміни. «Кожен українець зможе бачити наш план та перебіг реалізації цих завдань на спеціальному веб-сайті», − повідомляє Михайло Федоров.

Наразі уряд вже відкрив онлайн-сервіс реєстрації товариств з обмеженою відповідальністю (ТОВ) та громадських організацій. Також громадяни вже мають можливість платити штрафи онлайн. Уряд вживає заходів для надання суб'єктам господарювання можливості подавати звітність передбачену законодавством в електронній формі.

Указ Президента також передбачає створення умов для проведення електронних виборів та електронного перепису населення в Україні.

Серед пріоритетних завдань, передбачених Указом, – прискорення наповнення Єдиного державного демографічного реєстру, який на сьогодні містить дані лише близько 14 мільйонів громадян, та впровадження інноваційних засобів електронної ідентифікації.

Уряд України робить ще один крок до спрощення процесу надання державних послуг, який є пріоритетним для громадян та бізнесу. Такі заходи уряду надають громадянам впевненості у чесному та прозорому розвитку економіки держави. Відсутність у громадян засобів eID, яка вважається можливою перешкодою у діджиталізації країни, буде усунуто восени: уряд планує видавати паспорти у вигляді ID-карток одразу з електронним підписом та застосовувати інноваційні підходи, такі як MobileID та SmartID. Ці заходи допоможуть якомога швидше втілити план з цифрового перетворення країни.